Vi är den lilla skolan där allt blir möjligt.
Olinsgymnasiet är ett tryggt och inspirerande komplement till de större skolorna.
Vi brinner för att din gymnasietid ska vara ett minne för resten av livet och vårt mål är att erbjuda utbildningar i toppklass – vilken väg du än väljer efteråt.

Den lilla skolan där allt blir möjligt

Hos oss på Olinsgymnasiet finns både högskole- och yrkesförberedande gymnasieutbildningar som ger dig rätt kompetenser inför fortsatta studier eller arbetslivet. Det finns även möjlighet att välja till någon av våra idrottsprofiler utöver studierna.

Våra skolors storlek gör att vi har möjlighet att se och förstå alla elevers individuella behov. Därför kan vi jobba för att frigöra så mycket tid som möjligt åt att låta dina drömmar ta plats, vare sig det är att bli Sveriges nästa mästerkock, lyfta bucklan i fotbolls-VM eller producera en världshit.

Som elev hos oss får du möjlighet att knyta nya bekantskaper från runt om i Sverige då våra utbildningar är tillgängliga för ungdomar från såväl Skaraborg som från hela landet.

På Olinsgymnasiet jobbar vi aktivt med att vara en trygg övergång till vidare studier eller in i arbetslivet och har goda kontakter med det lokala näringslivet – allt för att du ska kunna göra ett val som känns rätt för dig och inte behöva välja bort dina intressen.

Vi lägger även stor vikt vid det förebyggande elevhälsoarbetet som inkluderar ett starkt elevhälsoteam samt fokus på näringsrika och vällagade skolluncher.

Idag finns Olinsgymnasiet på fem orter i Skaraborg – Götene, Mariestad, Skara, Sparresäter och Tibro. Vi fortsätter att växa, men är och kommer alltid att vara den lilla skolan – att vara liten är en stor egenskap.

orange

Vår historia

Olinsgymnasiet slog upp dörrarna 2016, men vår historia sträcker sig längre tillbaka än så. Från en klass med 11 elever till fem skolor på fem orter i Skaraborg

gul