Hej
Vänergymnasiet följer nu nationella rekommendationer från Regering och kommer from onsdag 18 mars att bedriva distansundervisning för åk 1 och åk 2. Personal, rektor och huvudman kommer att befinna sig i skolan som vanligt.
Skolans digitala verktyg är bland annat Schoolsoft, Google Drive, mail och hemsida. Uppgifter, dialog och kommunikation kommer att ske via dessa medier.
Du som elev följer ditt schema fast på distans – det innebär tex att om du skulle haft svenska kl. 8.10 på onsdag så är det då din undervisande lärare kan “chatta” och undervisa dig på distans och det är då du ska jobba med dina uppgifter och skolan kan föra närvaro som vanligt under den tiden, alltså viktigt att logga in och vara aktiv.
Om du som elev inte har tillgång till dator eller internet – finns det möjlighet att komma till skolan att hämta uppgifter och ställa frågor och få viss hjälp, skolan är inte låst.
Åk 3 kommer att ha sina praktiska moment som vanligt, (onsdag-fredag) och teoretiska kurser(mån-tis) via distans. Följ ert schema och stäm av med respektive lärare.
Har du som elev eller vårdnadshavare några frågor hör av er till;
Rektor Marie Kron: marie@vanergymnasiet.se
Huvudman Stefan Persson: stefan@vanergymnasiet.se
Vänergymnasiet följer direktiv och rekommendationer från regeringskansliet, Folkhälsorådet och Västra Götalandsregionen för att vara uppdaterad både på nationell och regionalt område.
Hälsningar
Marie Kron
Rektor