Vänergymnasiet Olins

Mariestad

I centrala Mariestad, med utsikt över Vänern, ligger Vänergymnasiet Olins Mariestad. Här kan du läsa yrkesförberedande program inom fordon och restaurang. När du slår upp dörrarna till skolan möts du av doften av nybakat bröd och ett svagt muller från verkstaden.

Välkommen till Vänergymnasiet Olins

Vi rustar dig för framtiden

Vänergymnasiet blev en del av Olinsgymnasiet sommaren 2022 och heter därför numera Vänergymnasiet Olins. Här rustar vi dig för framtiden och erbjuder yrkesutbildningar av hög kvalitet som ger stor möjlighet till jobb efter studenten.

Hos oss på Vänergymnasiet Olins Mariestad jobbar vi varje dag för att skapa en trygg övergång till arbetslivet för alla våra elever. Våra lärare har långvarig yrkeserfarenhet inom sina yrken och rustar dig för framtiden med goda kontakter i näringslivet, rätt kompetenser och gott självförtroende. Vi jobbar också aktivt med att få en mer jämställd transportbransch med vårt initiativ “Tjejer Go Transport”.

Du är varmt välkommen att besöka vår restaurang Vänerskutan och vårt café Fyren, där alla kan avnjuta mat och fika tillagad av våra elever på Kök & Servering eller Bageri & Konditori.

Missa inte!

Öppet hus

Missade du hösten Öppet hus? Du vet väl att du alltid är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller komma och skugga hos oss – ett perfekt tillfälle att lära känna skolan innan du gör ditt gymnasieval.

Vi erbjuder följande program:

Kontakt

Rektor på Vänergymnasiet Olins Mariestad är Elin Andersson. Du kan komma i kontakt med henne genom att ringa 070-876 34 24 eller maila elin.andersson@olinsgymnasiet.se

Program & inriktningar på
Vänergymnasiet Olins Mariestad